

Získal kvalifikaci obchodního pilota s doložkou IR/MEP, ATPL(A) frozen. Od roku 2003 se sny být skutečným pilotem začaly rýsovat více jasněji a Už jako malý kluk se zajímal o letadla a obdivuje tyto stroje dodnes. Více hodnocení si můžete přečíst na TripAdvisor / Google / Facebook Velmi děkuji za výborný dárek, ale i za příjemnou atmosféru v Simulation od Reality Praha. Užil jsem si to nejen já, ale i moji pasažéři 😄. Řízení Airbus A320 byl skvělý zážitek k mým 50. Simulátor Airbus A320 Recenzoval od uživatele pdufik, TripAdvisor Simulátor A320 Recenzoval od uživatele Milan G, TripAdvisor Můj přítel byl strašně nadšený, a já jako pozorovatel též. Mému příteli perfektně vysvětlila, co má dělat a on pak vzletěl z pražského letiště a přistávali jsme na Mallorce, v Palermu, v L.A., a na dalších místech, kde jsme si vždy mohli prohlédnout i okolí letiště, tak jak je skutečně vidět z letadla. Pak se nám představila strašně moc milá mladá paní pilotka a vzala nás do simulátoru. Večer před návštěvou mi volal pan Martínek s tím, že mohu prodloužit na hodinu, a tak jsem tak učinila a rozhodně nelituji! Již když jsme na místo dorazili a vcházeli jsme dovnitř, dýchla na nás úžasná, dříve nepoznaná atmosféra.

Můj přítel ode mě dostal k narozeninám půl hodinovou instruktáž v Leteckém simulátoru Airbus A320. Naprosto DOKONALÝ až neuvěřitelný zážitek!!!! Recenzoval od uživatele Palunka, TripAdvisor Zážitek jsme si moc užili, personál byl velmi profesionální jak na zemi, tak ve "vzduchu". Show moreīyli jsme na Airbus simulátoru, kde jsme přistávali na dvou letištích - Amsterdam a Funchal. The behavior of the fly-by-wire system is equipped with protection against exceeding the flight envelope, which was a complete novelty for pilots at the time (in the late 1980s). The cockpit is equipped with side "sidesticks" (which are joysticks in layman's terms - instead of classic steering columns) for controlling the aircraft. The A320's systems and avionics are designed in such a way that it can be upgraded to a newer version and thus be modern even after twenty years in service. Thanks to many improvements, the Airbus A320 achieved up to 50% lower consumption compared to the Boeing 727. To achieve this, a number of state-of-the-art technologies were used, such as a fly-by-wire flight control system or the use of composite materials, or changing the center of gravity through in-flight fuel transfer. The Airbus A320 model was supposed to be a worldwide replacement for the Boeing 727 and the oldest 737 variants.Īfter the rise in oil prices in the 1970s, which was paid for by the Concorde plane, it was necessary to reduce fuel costs with the Airbus A320. The digital technology used on the A320 was a two-generation technical leap over the all-analog Boeing 727 and a generation leap over the Boeing 737 300/400/500 series.

The new Airbus was supposed to have the same capacity, but significantly lower operating costs. Development:Īfter the success of the Airbus A300, they began developing a new machine in Toulouse with the aim of surpassing the once most popular airliner, the Boeing 727. As of December 2019, a total of 9,247 aircraft have been delivered to more than 330 carriers. In October 2019, due to the tragic accidents of the Boeing 737MAX, it became the best-selling airliner in the world. Thanks to more efficient engines, an improved wing including sharklets, it is more economical by up to 15%. In December 2010, Airbus presented the development of the improved A320neo model ( new engine option), which made its first flight in 2014 and entered service with Lufthansa in January 2016. The length is 37.6 meters and it can accommodate 150-180 passengers. The maximum take-off weight is 68 tons with a range of 6100 km. It was introduced in March 1984 and first flew on 22 February 1987, before making its first commercial flight in April 1988 under Air France livery. The Airbus A320 is a civil twin-engine short- and medium-haul aircraft.
